reklama

Och, Otče Prevelebný !

Nedávno som bol za spolužiakom zo strednej, ktorý pôsobi ako rímskokatolícky kňaz v jednej malej dedine. Dlho sme sa nevideli a tak bolo o čom rozprávať. Došlo aj na tému, ktorej by som sa najradšej vyhol, no on ju šikovne "in medias res" vsunul do nášho dialógu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Miestni mu pripravili prekvapenie v podobe pár anonymných "Liebesbriefov" biskupovi, v ktorých dopodrobna opísali "jeho duchovné zlyhanie" s jednou miestnou "domorodkyňou".

Pár vplyvnejších dedinčanov na čele so starostom malo odlišnú predstavu o pozícií a kompetenciách kňaza, hlavne pokiaľ sa krížili s ich životami. Jednoducho povedané, chceli mať "figúrku", ktorá bude konať tak, ako povedia ich "sväté nedotknuteľné rodiny". Keď sa však starostov veľavážený, nedotknuteľný syn násilnicky choval voči svojej manželke, nik okrem farára sa neodvážil podať jej pomocnú ruku. Tým na seba spustil lavínu vymyslených, dôkazne nepodložených klamstiev, ktoré sa "v prozaickej forme" objavili v listoch predstavenému ako "milostný pomer".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak dopadneš, keď si nehodíš kameň na "hriešnicu"!

Pri odchode z fary som ešte zažil, čo je to žiť životom "miestnej celebrity". To keď som vyrušil v odpočúvacej činnosti pri vchodových dverách jednu starú babizňu, ktorá na mňa okamžite vyšpliechla: "Och, pán Prevelebný duchovný otče, jak som sa vás zľakla ! Práve som šla k vám na návštevu." Len som ju vyviedol z omylu, že duchovný otec je ten, čo ide za mnou a upaľoval som preč.

Cestou pozdĺž dediny sa sem-tam objavovali ďalšie "mýtne brány" - špehovacie babizne, takže ani jedno auto, ba ani jeden človek bez kontroly neprejde.

Tomas Baksay

Tomas Baksay

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chalanisko ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu