reklama

Nevyužitá šanca

Jeden známy ma raz poprosil: „Buď krstným mojej dcérke.“ A kedže taká vec sa neodmieta a už tobôž nie dlhoročnému dobrému kamarátovi, súhlasil som.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

I nadišiel deň krstín.

Košieľka bola čistá ako sneh, malá Kristínka trpezlivo bez hlasitých prejavov znášala obliekanie, ani pán farár v kostole nenalial priveľa vody na jej hlavičku.


Po oficialitách sme už mohli zasadnúť k prestretému stolu za asistencie všakovakých vôní z kuchyne. A hoci sa zdalo, že všetko prebehlo podľa predstáv a aj známy bol určite pyšný na svoju dcéru, ako sa statočne držala, neunikol mi akýsi smútok v jeho očiach.

Nedalo mi, tak som sa ho na to spýtal. Po chvíľke okúňania z neho vyšlo, že ostal bez práce.

Krutá daň pre chudobných za nenažranosť lakomých ?


Po chvíli však priznal, že on spravil chybu, kvôli ktorej sa pohádal so šéfom a vyvrcholilo to jeho rezignáciou. No a teraz sa kvôli tomu háda aj s vlastnou ženou.

V tejto dobe „krízy a goríl“ s hypotékou na krku praskú občas nervy aj totálnemu flegmatikovi. Možno mal situáciu vo firme riešiť dialógom a s chladnou hlavou, takto premrhal šancu na znovuzískanie svojho pracovného miesta.


Pred jedlom sa patrí odovzdať dary a kedže otec sa len hanblivo skrútil, peňažný dar v obálke som podával mame, ktorá sa s dieťatkom v náručí otočila smerom ku mne. Práve vtedy sa stala najzabávnejšia situácia dňa.

Malá Kristínka šikovne chytila obálku, mocne ju zovrela do ručky a víťazoslávne držala pred sebou. S vypleštanými očkami upriamila pozornosť na svoj pästík so skrčeným papierikom a darmo sa každý snažil ako vedel, aby mu aspoň na moment venovala pozornosť.


Už aj dvojmesačné dieťa vie ako pevne chopiť šancu do svojich rúk a možno by nezaškodilo ani otcovi poučiť sa, aby tak ľahkovážne nepúšťal svoju šancu z rúk, lebo človek nikdy nevie, či tá šanca nie je v jeho živote jedinečná.

Tomas Baksay

Tomas Baksay

Bloger 
  • Počet článkov:  66
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chalanisko ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu